Ať už jste se zapojili do naší červnové cvičící výzvy, nebo ne, možná vám někdy chybí motivace nebo nějaký základní manuál, jak na to, abyste s cvičením nebo zdravým stravováním nesekli.

Blíží se doba, kdy budeme na koupácích a u moře ukazovat holá bříška a nohy a spousta z lidí z toho má hrůzu a začíná teď tvrdě makat. Vy u toho ale můžete zůstat dlouhodobě.

Sledovala jsem spousty úspěšných proměn, přečetla plno článků, mluvila s mnoha lidmi o tom, jak zhubli. A to žádnými drastickými dietami, ale trochu jiným životním stylem, který se stal jejich závislostí.

Ani je to nebolelo, netrápilo, nestálo moc peněz nebo času. Zkrátka si našli několik (ne)obyčejných návyků, které jim celou cestu umožnily a o tyto návyky se s vámi podělím:

1. Sdílejte svou cestu s více lidmi

Znáte to přísloví “Sdílená radost, dvojnásobná radost”? Tak to je skutečně pravda.

Pokud začínáte cvičit (klidně po několikáté), nebojte se to kamarádům říct. Bude to takový váš malý závazek vůči okolí, který vás požene dopředu. Na Facebooku najdete mnoho motivačních skupin na cvičení, jak českých, tak zahraničních, kde se jejich členové vzájemně podporují a sdílejí své výsledky.

Můžete chodit cvičit ve dvou nebo se s někým jen na dálku podporovat a posílat si vzájemně své tréninkové nebo stravovací plány a kontrolovat se. Uvidíte, že vzájemná motivace fakt funguje a ještě z ní budete mít radost nejen za sebe, ale za svého parťáka.

friends-2288329_1280

2. Zkoušejte nové věci

Nebuďte při zemi, bavte se a objevujte.

Nikdy nejste na nic staří. Už jsem to tu psala asi milionkrát, ale moje babička začala v 70 letech cvičit jógu a je teď neuvěřitelně ohebná a čiperná. Zvládne fakt všechno, hrozně ji to baví a jen tak nepřestane!

Zajděte na lekci, kterou jste ještě nikdy nezkoušeli. Jeďte někdy na kolo, i přestože to normálně neděláte. Nebojte se jít ven proběhnout, i když máte pocit, že uběhnete jen kilometr a skácíte se, zvolnit tempo můžete vždycky.

Ve fitness světě se neustále objevují nové styly a kurzy, tak jich co nejvíc vyzkoušejte, dokud můžete.

dnes-je-den-na-zmenu (1)

3. Začněte hned v pondělí ráno

Udělejte si cvičící rutinu každé pondělí ráno. Pomyslně je pro nás totiž pondělí jakýmsi novým startem, a to i pokud pracujeme o víkendu.

Pokud to jen trochu půjde, zkuste si přivstat a zacvičit si nebo se proběhnout. Nebo si udělat procházku, zahrát si tenis nebo volejbal.

Vaší psychice to pomůže, budete vědět, že jste začali správně už celý týden.

4. Sepište si vaše cíle

Snažte se plnit to, co si určíte jako předsevzetí. To si někam napište a nezapomeňte přidat deadline, tedy nějaký termín splnění.

Toto mohou být vaše cíle:

  • jiná váha
  • jiné míry
  • lepší fyzička
  • cítit se lépe (nejlepší!)
  • vejít se do nových šatů
  • líbit se partnerovi

Svůj plán nebo cíle si vyvěste na nějaké dobře viditelné místo – na nástěnku nad stůl, na lednici nebo na zrcadlo. Každý den si v hlavě řekněte důvody, proč to děláte a vždycky si vzpomeňte, proč jste to všechno začali.

sila-nepohazi

5. Nemusíte být dokonalí

Myslíte si, že si i vrcholoví sportovci občas nedají nějakou dobrotu? Že se nenapijou alkoholu? Ani náhodou. Být extrémně striktní nedělá dobrotu a často to ani nevydržíte.

I s dokonalou formou můžete občas hřešit. Nicméně si musíte stanovit hranice.

Ideálním způsobem, jak to ohlídat, je metoda pro štíhlou postavu 80/20 – více o ní si můžete přečíst v článku.

pravidlo-80-20

6. Nečekejte změnu každý den

Mnoho lidí vzdá svou snahu o lepší formu hlavně proto, že nevidí pravidelné výsledky. Tělo si na nový režim bude chvilku zvykat a někdy mu bude dlouho odolávat.

To vás nesmí zradit. Proto se nevažte každý den, nepřeměřujte si míry každé ráno a nestudujte každý centimetr těla mikroskopem.

Takhle to nefunguje a zbytečně vás to demotivuje. Každý člověk je jiný a každý potřebuje jiný čas. Proto se ani nesrovnávejte s jinými, nevěřte reklamám, které slibují, že zhubnete za měsíc 8 kilo. Je to sice možné, ale nechtějte vidět, jak pak dopadnou lidé, kteří podobné hubnoucí procedury zkouší.

Mějte trpělivost, protože jedině dlouhodobým pokrokem a přiměřenými metodami dosáhnete cíle. Myslete na to, že chcete být fit napořád, ne jen kvůli jednomu plesu nebo jednomu létu. Ty nejúspěšnější proměny lidí, které jsem kdy viděla, trvaly roky. Ale ono se to vyplatí. Je to totiž na celý život. To si neustále pamatujte.

Jak na to, se dozvíte v článku 37 tipů, jak být fit a mít pěknou postavu napořád.

necekej-na-pondeli

7. Nepodceňujte stravování

I přestože se celý den nezastavíte nebo jste extrémně sportovně vytížení, bez správné a pravidelné stravy to nepůjde.

Dodržujte několik zásad:

  1. Jíst pravidelně, přiměřeně a zdravě.
  2. Jezte věci, ze kterých máte dobrý pocit a netrápí vás výčitky.
  3. Dodržujte pitný režim.
  4. Snídejte!
  5. Hodně ovoce a zeleniny.
  6. Dávejte si malé svačinky.
  7. Nebojte se sem tam odměnit nějakou dobrotou.
  8. Méně oleje, tučných jídel a sladkostí.
  9. Kupujte si čerstvé potraviny.
  10. Nepřejídejte se.

Nejdůležitější je asi to, abyste jedli tak, že ze sebe nebudete mít špatný pocit. Sami víte, jaká jídla ve vás budí výčitky a to vám za to nestojí. Dortíček máte snědený za 5 minut, ale výčitky vás budou trápit až do večera.

Tak co, zvládnete to taky? Pochlubte se se svojí proměnou.

Držím palce!

andy

Už mě sledujete na Facebooku? Těšte se tam na velkou dávku motivace!

Jeden komentář k “7 návyků lidí, kteří se úspěšně dostali do formy

  • 6.6.2017 at 22:21
    Permalink

    Ahoj, podle mě píšeš, jak bohyně. Tvoje články jsou skvělé, plné energie, plné motivace.
    Hubnu už přes rok. Pořád mám ještě kus práce před sebou a vždy když potřebuji nakopnout, tak jdu právě sem.
    Hrozně moc ti za to děkuji. 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *