Co jíst a pít na kocovinu?

Představte si, že se probudíte po dlouhé alkoholické noci a máte vedle sebe:

  • čaj
  • kávu
  • pomerančový džus

Víte, po čem byste měli sáhnout nejdříve, aby kocovina přešla? Ač se to nezdá, je velice důležité, do čeho se takhle po ránu pustíte. A když odsud neutečete, tak se to samozřejmě dozvíte!

Takže ráno po večírku. Znáte to.

Hlava se vám za chvilku rozskočí, je vám ukrutně blbě a vadí vám jakékoliv světlo.

To, co v tuto chvíli potřebujete, je velké množství tekutin, fruktózy, vitamínu, aminokyselin a minerálů.

První pomoc na kocovinu:

1. VODA – v tento okamžik se proměňuje ve skutečný elixír života. Kocovinu způsobuje nedostatek vody v těle a proto je potřeba ji doplnit nejlépe ještě než vylezete z postele.

2. BRUSINKOVÝ DŽUS – plný vitamínů a fruktózy. Super variantou je i jablečný. Kupujte ale ty 100 %. Nejsou uměle doslazené a obsahují přírodní ovocné cukry.

3. KOKOSOVÁ VODA a SPORTOVNÍ NÁPOJE – v obou nápojích najdete takzvané elektrolyty. Obsahují sodík, draslík a vápník, zkrátka látky, které obvykle docházejí při vysoké fyzické aktivitě a s kocovinou vám výrazně pomohou.

4. ZÁZVOROVÝ ČAJ – geniální všelék. Snižuje nevolnost, pomáhá s imunitou a bojuje proti nemocem. Podobné účinky má i mátový čaj, který zmírňuje bolesti žaludku.

5. ŠŤÁVA Z LÁKU – pro někoho asi nechutná představa, ale v téhle zázračné kyselé šťávě je ideální množství octa, soli a vody, které pomáhají ke správné rehydrataci.

13902801654_14d7ae59d2_k džus

A čím zajím kocovinu?

1. VAJÍČKA –  jsou výživná, dobrá a podporují správnou funkci jater. Naměkko, natrvdo, míchaná nebo v podobě omelety. Zkuste k nim zobnout i rajčátko.

2. KIWI A BANÁN a další pestrobarevné ovoce obsahují draslík. Jestli se necítíte na slupnutí celého kiwi hned po ránu, zamixujte si ho s jogurtem do lahodného smoothie.

3. TOAST S MEDEM – jednoduchá varianta nejlépe celozrnného toastu, který zvýší hladinu cukru v krvi bez výrazného narušení žaludku. Med už jen dopomůže spálit alkohol rychleji.

4. KUŘECÍ NUDLIČKOVÁ POLÉVKA – to pravé pohlazení pro žaludek.

5. OVESNÁ KAŠE – miska plná vitamínu B, vápníku, hořčíku a železa. Získáte velké množství energie na dlouhou dobu a přitom není příprava nikterak náročná.

SONY DSC 1249337589_b11286a6a0_b

Čeho se rozhodně vyvarujte:

1. TUČNÁ JÍDLA – mohla by vám zaneprázdnit tělo takovým způsobem, že nebude mít dostatek času na vstřebání alkoholu. S kocovinou opravdu nechcete dráždit již tak dost pochroumaný žaludek.

2. KÁVA – kupodivu. Je pravdou, že vás probudí a nastartuje. Ale stejně jako alkohol dehydratuje. Pokud si bez kávy ráno představit neumíte, tak k ní vypijte alespoň dvojnásobné množství vody.

3. NA ALKOHOL ZASE ALKOHOL – inu, to vám možná na dopoledne udělá dobře, ale řešením kocoviny alkohol skutečně není. Jen dále prohlubujete dehydrataci těla a v odpoledních hodinách to na vás dolehne ještě více.

4. POMERANČOVÝ DŽUS – divíte se? Pomeranč nebo grapefruit jsou poměrně agresivní a mohou podráždit již tak citlivý žaludek. Proto si ho schovejte spíše na odpoledne a dejte přednost jemnějším džusům.

 

Máte nějaké vlastní tipy na jídla či nápoje, které zaženou kocovinu? Podělte se o ně v komentářích, ať je nám po večírcích na světě líp 😉

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *