Zkoušíte všelijaké diety, trápíte se hlady, cvičíte do úplného vysílení a po jednom měsíci boj (pochopitelně) vzdáte.

Ti silnější až po dvou.

Úplně zbytečné.

Hubnutí není jen o cpaní se salátem a sprintování na běžeckém okruhu, kde vás stejně většinou jen štvou namakané a šťastně vypadající párečky. Navíc si u toho ještě povídají a jsou stejně třikrát rychlejší než vy.

Tak co děláte špatně?

Hubnutí nikdy nemá cenu, pokud na to nepůjdete zdravě a postupně. Prostě nemůžete chtít změnu hned. Samozřejmě je možné toho dosáhnout, ale o to horší to udržet.

Základem je držet se deseti pravidel, které vám pomohou ke skvělým a dlouhodobým výsledkům. Jde o to vydržet a udělat z takového zdravého hubnutí váš nový životní styl.

A ono to půjde!

Zdravý a pravidelný pohyb nade vše

Nečekaně. Důležité ale je, že nemusíte nutně chodit do fitka a řvát tam na sebe do zrcadla jako všichni ti svalnatí chlapi.

Choďte pěšky, kamkoliv můžete. Aspoň půl hodinky denně. Ať už do práce, cestou na nákup nebo na procházku se psem. Místo kafíčka s kamarádkou se běžte projít do parku a pokecejte si po cestě.

Pokud máte více času, pořiďte si pohodlné tenisky a vyběhněte si ven v tom nejklidnějším tempu. Nemusíte u toho umřít ani trhat rekordy.

Stáhněte si třeba nějakou šikovnou aplikaci a sledujte, kolik jste toho za jak dlouho uběhli nebo nachodili. Tak můžete jednoduše sledovat vaše zlepšení. Aplikace vám dokonce sdělí, kolik kalorií jste spálili a čísla obvykle bývají velice motivační.

A jakých nejčastějších chyb se můžete dopustit při běhání?

Věděli jste, že čím pomaleji běžíte, tím více kalorií spalujete?

Místo toho, abyste lámali kilometry za co nejkratší dobu, je mnohem lepší si pomaleji alespoň na půl hodinky vyklusat. Můžete třeba střídat chůzi a běh. Kalorií skutečně spálíte víc než sprintováním.

V běhu se navíc rychle začnete zlepšovat. Musíte ale vydržet a chodit pravidelně. Alespoň dvakrát týdně a minimálně na půl hodiny!

Bez cvičení krásnou postavu mít nebudete

Chůze a běh sice parádně pálí kalorie, ale postavu vám nevyformují. K tomu potřebujete cvičit.

Existuje spousta variant, jak na to. Ve fitku, doma nebo venku. Můžete cvičit sami nebo ve skupině. Jde jen o to, správně se motivovat, cvičit pravidelně a vydržet.

Fitness centra dnes nabízí nesčetné množství kurzů a cvičení. Pro pěknou postavu je nejlepší volit kombinaci cardio cvičení a posilování (FIT CARDIO). Funguje na principu HIIT, tedy vysoce intenzivního intervalového tréninku, při kterém dochází ke střídání maximální a nízké intenzity během relativně krátkého času.

Nechcete platit za fitko? Cvičte doma!

Pro příznivce šetření času a peněz se nabízí varianta cvičení doma u počítače. Při takovém domácím tréninku na vás obvykle řve nějaká americká fitness hvězda, která sestavuje program cvičení třeba na celé měsíce.

K doporučení pro začátečníky je určitě P90X na tři měsíce a pro pokročilé Insanity trvající měsíce dva.

Ale po ukončení programu nepřestávejte! I pokud se přiblížíte své vysněné váze. Stačí ubrat, ale neskončit!

Cvičení je to nejlepší, co pro své tělo můžete udělat.

Nechte, aby se stalo součástí vašeho každodenního života. Abyste si bez něj nedokázali představit jediný týden. A neříkejte, že si pár hodin týdně nenajdete!

Jezte chytře

Vykašlete se na diety. Nemusíte jíst jenom zeleninu a pít vodu.

Jezte pravidelně alespoň 5 krát denně a nikdy se nepřejídejte. Vždycky by vám po jídle mělo zůstat ještě malé místečko, protože tělu trvá, než to všechno stráví. Proto konzumujte potraviny pomalu, po malých kouskách a po jídle se běžte nejlépe projít.

Tučné a sladké pryč!

Důležité je nejíst vyloženě nezdravé věci. Omezte tučné a sladké jídlo. Večer zapomeňte na domácí mlsání u televize a pokud bez zobání nedokážete vydržet, nahraďte chipsy a bonbony například zdravými oříšky.

Pro jistotu nezdravé věci vůbec neskladujte doma a nakupovat nechoďte hladoví. Místo bílého rohlíku kupte celozrnný. Místo cukru přidejte do čaje med. Místo mléčné čokolády zkuste nějakou s 80 % kakaa. A bonbony vyměňte za sladké ovoce.

Jídelní návyky jsou hned po cvičení nejdůležitější věcí, kterou musíte dodržovat. Abyste to zvládli, zkuste si pročíst 34 vychytávek, které vám pomohou s dietou.

Žádné sladké pití a koktejly

Prosím, hlavně žádné přeslazené nápoje. Zapomeňte na fantu, kolu nebo sprite. Dokonce ani džusy už dnes nejsou zárukou zdravého pití, protože v nich najdete tolik cukru a chemických látek navíc, že nepochopíte, proč to někdo nazval ovocným nápojem.

No a pak je tu alkohol.

A co si budeme povídat, takové pivo a koktejly nejsou úplně elixíry hubnutí. Obsahují poměrně velké množství kalorií a celkově tělo odvodňují. Zajímá-li vás, kolik jaký drink obsahuje kalorií, mrkněte sem.

Důležité je pít hodně vody. Hlavně dopoledne a po cvičení.

Nebojte se ani čaje a kávy. Ale pozor! Necukrovat a nesmetánkovat. Není káva jako káva. Espresso, které pozitivně nabudí organismus a nastartuje správně metabolismus, není to samé jako oblíbené Latte Macchiato plné mléka nebo sirupů.

Pro příznivce čajů doporučuju pít ty zelené. Zčásti zmírňují chuť na sladké a přispějí účinnému spalování. Samozřejmě ale nečekejte, že se můžete celý den válet v chipsy na pohovce a zelený čaj to všechno zachrání.

green-tea-692339_640

Zajímejte se o to, co jíte, a přemýšlejte

Čtěte složení výrobků, které nakupujete.

Možná budete překvapeni. Nemusíte být nutně odborníkem na nutriční hodnoty, ale z obalu každé potraviny poznáte hned, zda nemá například příliš cukru.

Zkuste být sami sobě trochu pánem. Znáte to. Sedíte v kavárně, kam jste původně šli na kávu nebo čaj…

Jenže…

Ve vitríně za barem se na vás celou dobu usmívá ten skvěle vypadající dortík. A v tu chvíli máte pocit, že bez něj celej život nebude mít cenu. Že se zblázníte, pokud si ho nedáte.

Tu nesmyslnou báječnost si objednáte, slupnete ji za 5 minut a ve chvíli, kdy odložíte vidličku, přijdou výčitky.

No.

A ty se s vámi potáhnou až do dalšího rána, kdy si stoupnete na váhu nebo nedopnete šaty.

Není lepší těch 5 minut pochutnávání si na dortíku vyměnit za celodenní pocit spokojenosti a dobrého pocitu sami ze sebe? Věřte, že to stojí za to, ale nesmíte to zapomenout v okamžiku, kdy na vás ten dortík z vitríny začne smutně pokukovat!

Pravidlo tří měsíců

Nikdo zdravě nezhubne za krátkou dobu. Po prvním měsíci neuvidíte skoro nic.

Po druhém už trošku.

A až třetí měsíc to přijde.

Pak už to půjde samo. Po třech měsících budete vědět, že zvládnete další tři. Cvičte, hodně pijte a klidně hodně jezte, ale zdravě!

Nic nemusíte přehánět. Po tom třetím měsíci si bez výčitek dáte po obědě koláček. V létě zmrzlinu. Na pracovním rautu se nebudete muset držet. Ale půjdete si druhý den zaběhat nebo zacvičit. Něco za něco.

donut-791837_1920

Chce to jasný plán a nesrovnávat se s ostatními

Plánujte si dopředu cvičení, nakupování i vaření. Stanovit byste si měli jasný cíl a postup k němu, ať už to bude jídelníček nebo rozvrh cvičení.

Kupte si třeba nové boty na běhání. Uvidíte, jak vás to namotivuje. Choďte cvičit nebo běhat ve dvou. Nikdy nevíte, kdy chytíte krizi a sportovní partner vás z toho dostane. A vy pak někdy na oplátku jeho.

Je to vaše cesta!

Především ale hubněte svým tempem a v poklidu.

To, že s vámi chodí cvičit holka, která denně zbouchá kontejner jídla a stejně váží 50 kilo, vás jinak bude přivádět k šílenství.

Pamatujte, že každý z nás potřebuje jiný přístup.

Neporovnávejte se proto s nikým jiným, než sami se sebou. Zapisujte si změnu své váhy, sledujte své míry a pozorujte, jak se měníte s časem vy sami. Jak se vy budete cítit.

A uvidíte, že výborně. Jen tomu dejte čas a úsilí a začne vás to bavit. Fakt.

Tak hodně štěstí! Výsledek stojí za to!!!

 

Nemůžete zhubnout? Najděte si mě na facebooku a já vás naučím, jak se hubne zdravě. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *