Myslíte si, že je jedno, jestli si dáte panáka vodky, sklenku vína nebo mojito?

Je obecně známo, že alkoholické nápoje nejdou ruku v ruce s dietou a zdravým životním stylem. Zatěžuje ledviny a další orgány, odvodňuje, je návykový, vyvolává chuť k jídlu a kvůli jeho konzumaci nám velice často bere i spánek. V neposlední řadě obsahuje poměrně velké množství kalorií a to je pro většinu z nás vyloženě noční můra.

“Pojď jenom na jedno!”

Haha.

Popíjení alkoholu se navíc těžko vyhýbá. Ať už jde o klasické “dáme si jen jedno pivo”, o firemní večírky nebo víno s kamarádkou, které se v průběhu noci promění ve smršť koktejlů.

Ovšem i tak si můžete zvolit cestu, která bude pro vaše tělo z hlediska zdraví a diety přijatelnější. Každý druh alkoholu má totiž jiné množství kalorií a pokud budete navíc dodržovat pár zásad zdravějšího pití, bude pro vás popíjení méně škodlivé.

Co rozhodně nepít!

1) Long Island Iced Tea

Zapomeňte na něj. To si radši nasypte do pusy několik balíčků cukru.

2) Pina Colada

Možná tomu neuvěříte, ale jedna Pina Colada obsahuje více kalorií než Big Mac! Vážně.

3) Ovocná Margarita

Hory a hory cukru.

Neobejdete-li se bez vašich oblíbených koktejlů, zkuste barmana třeba poprosit, ať vám dovnitř místo přeslazených sirupů nalije čerstvý limetkový džus. Bude chutnat podobně, ale bude mnohem zdravější!

4) Pivo – a víme, že obvykle nezůstane u jednoho. Pivní pupek nechce nikdo, ale co je to za život bez piva, že.

A co je naopak nejlepší volbou?

1) Whiskey

Je to stylové a rozhodně zdravější. Čím víc s ledem, tím lepší pro vaše tělo.

2) Tequila

Neobsahuje žádné cukry a taky jich nevypijete tolik.

3) Vodka

Sice to není žádný hubnoucí přípravek, ale stále lepší než se sladkým džusem.

Obecně platí, že každý alkoholický nápoj bychom měli zapít sklenicí vody. Dorovná se tak ztráta tekutin, kterou způsobí přijatý alkohol. I vaše ráno bude příjemnější. Čím více vody večer vypijete, tím menší kocovina!

4) Víno

Ve víně je pravda a zároveň méně kalorií než třeba v pivu. Neobsahuje totiž pšenici a nebudete se tak po vínu cítit nafouklí jako po pivácích. Víno navíc obsahuje třísloviny, které jsou prospěšné pro vaše srdce.

Untitled Infographic

Hlavně žádné cukry a hodně vody!

Především se vyvarujte mixům s kolou, fantou a podobně. A pokud to bez toho prostě nejde, zvolte alespoň kolu s nízkým obsahem cukru (Diet Coke).

Pijte hodně vody. Hlídejte se s jídlem. Pojídání chipsů k pivu je jeden z nejhorších picích zlozvyků. A rozhodně je lepší pít méně a pravidelně, než se jednou za týden zbořit do němoty.

Je dokonce vědecky dokázáno, že sklenka vína denně je prospěšná a dokonce lehce pomůže se spalováním.

Takže…. Na zdraví!

 

Doufám, že se vám četlo hezky. Najděte si mě na facebooku a já se vynasnažím, aby se vám četlo hezky i příště. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *