Představte si, že by měl jeden den 25 hodin.

Nádhera, že?

Ale využili byste tu hodinu navíc ke cvičení?

Ne každý z nás má čas chodit do fitka a pravidelně cvičit. Pracujeme, studujeme, chodíme po doktorech, nakupujeme, uklízíme nebo vychováváme děti. A každý den se do fitka prostě nedostaneme.

Ani já ne.

A stejně na pohyb nedám dopustit.

Je to to nejdůležitější a nejlepší, co pro své tělo můžete udělat. Kromě jídla a spánku. Ale o tom už v jiném článku.

Pojďme se podívat na to, jak můžete i s nejmenším množstvím volného času dokázat skloubit cvičení se všemi vašimi aktivitami:

1. Nastavte si reálný cíl

Blá blá, jasně. Pořád vám někdo dokola říká, ať si nastavíte nějaké cíle.

Ale pozor.

Pokud si nestanovíte, jak, čeho a za jak dlouho chcete dosáhnout, bude to těžké. Obzvlášť, pokud máte málo času.

Plánování má několik výhod:

  • budete postupovat logicky krok po kroku
  • budete motivovaní – černé na bílém vždycky pomáhá, nebojte se klidně sestavit si plán na měsíc nebo na čtvrtletí jako já
  • budete méně mrhat časem – přesný časový plán vás donutí máknout
  • budete se soustředit na správné věci ve správný čas

Nezáleží, jaké jsou vaše cíle, odkud pocházejí a proč za nimi jdete. To, na čem záleží, je vaše odhodlání, síla, pozitivismus a láska k sobě samému. Rozhodně necvičte za trest nebo s pocitem provinění, že jste tlustí!

arm-1284248_1280

Pokud potřebujete trochu motivace, mrkněte na 11 důvodů, kvůli kterým stojí za to sportovat.

Takže jak na to?

2. Nakreslete si přesný plán

Udělejte si tabulku, deníček nebo si pořiďte nějakou šikovnou aplikaci. Tam si napište, co je váš cíl, kdy ho dosáhnete a rozplánujte si, jak přesně.

Taky si tam napište, kdy chodíte do práce, kdy jdete do školy, kdy půjdete nakupovat nebo kdy vaše miminko spí.

Zkrátka všechno.

A pak tam někde najděte každý den aspoň 30minutovou skulinku na cvičení nebo pohyb.

A věřte mi, že tam někde je.

Je jedno, jak se budete hýbat. Ale hýbejte se.

Já dvakrát týdně chodím z práce domů pěšky. Je to 5 kiláků, takže krása. Jednou týdně mám taneční trénink, jednou lekci ve fitku a aspoň jednou týdně jdu běhat. Někdy si zahraju tenis a občas si uděláme nějakou sportovní akci v práci.

new-piktochart (2)

Najděte si na to čas taky!

3. Myslíte si, že nemáte čas?

Zkuste někdy na celý den vypnout facebook. Nebo u koukání na filmy a seriály jen nesedět, ale cvičit.

Znáte cvičící výzvu na čištění zubů? Máte si je minutu a půl čistit na jedné noze a minutu a půl na druhé. Za prvé si zasportujete i u této jinak nudné aktivity a za druhé zjistíte, že si 3 minuty jinak rozhodně zuby nečistíte.

Paráda.

Čas se dá najít vždycky.

Máte malé miminko? No to je sen. Nejlépe vám usne, když vyrazíte s kočárkem na ráznou túru. Budete oba na čerstvém vzduchu, vy se pěkně zapotíte a váš drobek se nádherně prospí.

4665101120_88a465b43c_b

Cvičit se dá i při úklidu. Než já uklidím celý svůj byt, vypadám, jako kdybych právě doběhla půlmaraton. Nebojte se u toho dřepovat, luxovat svižným tempem a lézt s hadrem všude po zemi. Já se akorát vždycky modlím, aby mě u toho nikdo nesledoval. 😀

Sportovat se dá všude možně. Vezměte rodinu třeba na výlet. Na koupaliště. Choďte nakupovat pěšky. Cestou z oběda do práce se projděte. Místo výtahu to vemte po schodech. Anebo po schodoch! 😀

Cvičte v práci. Namotivujte další kolegy. Když na vás půjde odpolední únava, dejte si všichni 10 kliků a 50 dřepů a uvidíte, jak se vám prokrví mozek. Práce půjde od ruky.

Vážně. Věřte mi. A zkuste to taky.

4. Méně je někdy více

K hubnutí a zdravému životnímu stylu nepotřebujete nutně fitko.

Ve skutečnosti je dokázáno, že cvičení po menších a intenzivnějších dávkách je přínosnější než hodina a půl trápení se v posilovně.

Neříkám, že posilovna je špatná. Jen chci namotivovat ty z vás, co na ni nemají čas nebo chuť.

Ale pokud se z práce projdu 5 km na čerstvém vzduchu ve zdravých botách a s batůžkem na zádech (pozor na kabelky, ničí vám záda!), je to mnohem zdravější a přínosnější, než kdybych šla z práce na hodinu do fitka.

backpack-1149461_1280

A je to zadarmo. Juchů!

Už jste četli článek o tipech na hubnutí? Najdete tam i šikovné triky na zdravé stravování.

5. Dělejte to, co máte rádi

Přiznám se vám, že prostě nemám ráda fitko – myslím tím samotnou posilovnu.

Stroje mi prostě nevyhovují, protože zatěžují jen určitou část těla. Radši cvičím s vlastní vahou a na čerstvém vzduchu. V posilce po sobě všichni hlavně pořád koukají, stroje jsou oleptané a navíc si za to ještě docela dost zaplatíte.

Existuje ale tolik způsobů, jak se skvěle zapotit, že si nemůžete stěžovat, že nehubnete nebo neformujete postavu, protože nemáte čas nebo peníze na posilovnu.

Důležité ale je, abyste si vybrali aktivitu, která vás bude bavit. Já se hrozně ráda procházím se sluchátkama po Stromovce, ale někdo může chůzi nenávidět. Taky miluju tanec. Ale někdo se naopak může cítit jako největší poleno.

Pokud začnete běhat, ale budete se k tomu pokaždé nutit, tak to bude úplně kontraproduktivní a rozhodně vám to dlouho nevydrží.

solitary-1207336_1280

Pokud si budete opravdu užívat to, co děláte – ať už to je volejbal s kamarády, hodina zumby, jízda na kole nebo procházka – pak to bude mít smysl.

Pak u toho vydržíte a uvidíte výsledky.

Schválně to zkuste a napište mi – do komentářů, na facebook nebo na mail fitfab@email.cz.

Budu se těšit na vaše pokroky!

***

A už jste viděli můj instagram? Přidejte si mě a buďte u všeho první!

Počet komentářů: 10

  • 22.7.2016 at 7:37
    Permalink

    Začala jsem navštěvovat natur Haus a za 6 týdnu už mám pět kg dole a cvucim doma na orbitreku a upravila jsem jídlo zdenka

    Reply
    • 22.7.2016 at 7:43
      Permalink

      To je hodně super výsledek! 🙂 hlavně vydržet 😉

      Reply
  • 31.8.2016 at 10:06
    Permalink

    Doporučuju 30 days shred od Jillian. Zabere max 20 – 30 min, dá se cvičit doma (ke shlédnutí na YT) a výsledky vidíte už po prvním týdnu. Co víc si přát?

    Reply
    • 31.8.2016 at 10:51
      Permalink

      Přesně tak! Jillian mám taky odcvičenou 😉

      Reply
  • 22.12.2016 at 23:44
    Permalink

    Ahoj Andy, tvoj blog som objavila iba pred pár dňami a odvtedy postupne čítam, moc sa mi páči! 🙂 Díky moc za tieto tipy. Mám otázku ohľadom bodu 1. Na budúci rok som si po niekoľkých rokoch kúpila nádherný diár a teším sa na zapisovanie a plánovanie. Rada by som si na mesiac naplánovala pohybové aktivity, lenže čo ak plánovanú aktivitu niečo naruší? Napr. mám (nepravidelné) skúšky v divadle (v závislosti na predstaveniach), pričom o presnom termíne sa dozviem cca týždeň dopredu. Je to strašná kravina ja viem:D, ale ako zohľadňuješ tieto situácie? Predstava škrtania v diári ma desí. 😀

    Reply
    • 2.1.2017 at 17:19
      Permalink

      Andrejko, děkuji moc! K tvé otázce – abych pravdu řekla, bude asi lepší plánování po týdnech, až když budeš vědět, jak na tom jsi časově a aby ses nemusela nervovat, že jsi něco nestihla. Nastav si třeba přibližný plán na jeden měsíc (klidně mimo diář) a pak ho zkoušej týden po týdnu v kalendáři plnit a splnit 😉 Jsem na tom úplně podobně, takže plány občas dost měním. Jo a na to škrtání doporučuju obyč tužku a gumu 😀 😀 Jestli máš takhle chaotický nepravidelná režim, tak je fakt lepší plánovat v co nejkratším intervalu 🙂 Ať se daří! Andy

      Reply
      • 6.1.2017 at 22:57
        Permalink

        Ceruzka je samozrejme super riešenie, ale zdá sa mi málo definitívne – z lenivosti by som mohla naplánovanú aktivitu vygumovať a tváriť sa, že nebola. 😀 😀 😀 Inak škrtania sa už tak nebojím, hneď prvú vec som si do diáru napísala o týždeň vedľa (to je také to: “You had one job to do…”). 😀 Od začiatku mesiaca som začala cvičiť jógu s Adriene – Yoga Revolution. Je to super. 🙂

        Reply
        • 8.1.2017 at 12:00
          Permalink

          Jéé Yoga Revolution je opravdu super!! To fakt chválím a držím palce, ať vydržíš 🙂 Kdyžtak si přijď kdykoliv pro motivaci 😉 A.

          Reply
  • 1.1.2017 at 21:45
    Permalink

    Začala jsem novoročním půstem:D 😀 😀 A občas si zacvičím doma, občas ve fitku.

    Reply
    • 1.1.2017 at 21:51
      Permalink

      Cvičení moc chválím, ale půst teda ne! 😀 A.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *