Jak mít víc času, abyste zvládli udělat 150 věcí a zároveň se nezbláznili?

Máte v hlavě dlouhý seznam úkolů, který absolutně nebere konce a ze všech stran se noří nové a nové úkoly?

A přáli byste si, aby měl den aspoň 30 hodin? A někdy 40?

Tak to je nás víc. Studuju, pracuju, tančím, dělám ve fitku, běhám, vařím a občas chci zajít na nějakou tu sklenku vína. A psát tenhle blog.

Je vám to povědomé?

Tak nezoufejte!

Mám pro vás přesně 22 rad, jak si z času udělat kamaráda a zvládnout toho mnooohem více, než si myslíte, že jste schopni.

Tak jdeme na to:

1. Dostatečně se vyspěte

Ač se to nezdá, je určitě lepší hodina spánku navíc než totální nevyspalost a únava celý den. Nedostatek spánku vás bude celý den pronásledovat a zpomalovat.

Přísloví “spát budu až v hrobě” nechte stranou a dopřejte si nejméně 7 hodin spánku.

2. Vstávejte dříve

Tedy i dříve usínejte. Ráno jde práce lépe od ruky, celé okolí je klidnější a nerozptyluje vás tolik věcí. Navíc máte celý den před sebou a příležitost zvládnout toho co nejvíce.

Nezapomeňte na pěkné ranní rituály – někdo má rád osvěžující sprchu, někdo se zachumlá do deky a uvaří si kávu. Já miluju bohaté snídaně.

Probouzejte se s úsměvem. Celý den je před vámi. :)

3. Pravidelnost

Naučte se určité činnosti dělat v určitý čas.

Tak třeba na e-maily si vyhraďte jen konkrétní hodiny, na cvičení choďte vždycky hned po práci a drobnou sladkost si dejte vždy jen dvakrát týdně k dopolední kávě.

Velmi brzy si na rutiny zvyknete a tento režim si zautomatizujete.

4. To-do-list na každý den

Každý večer si udělejte na následující den seznam všeho, co chcete zvládnout včetně časů a doby trvání. Nejen, že si celý den lépe zorganizujete, ale získáte tím mnoho času navíc a naprostý přehled.

Nezapomeňte ani na malé časové rezervy mezi jednotlivými úkoly, protože občas vám do toho něco skočí.

Já jsem dokonce takový magor, že si celý den plánuji od konce a podle toho si na půl hodinu přesně vypočtu, v kolik potřebuju vstávat, abych všechno na hodiny stihla. 😀

dosahni-sveho

5. Příchozí e-maily nepočkají

Držte se dále od inboxu vašich e-mailů. Vyhraďte si na jejich čtení a odpovídání jen určitý čas.

Vzpomeňte si, kolikrát už vám e-mailová komunikace přerušila jinou vaši činnost, jen proto, že jste měli potřebu ihned odpovídat.

6. Zacvičte si během dne

Sezení v práci celý den není zdravé a vaší výkonnosti moc nepřidává.

Při tvůrčí práci vám inspirace dochází také rychle. Sami víte, že vás po obědě přepadne únava a pracujete mnohem pomaleji.

Zkuste si uprostřed dne jít zacvičit, zaběhat nebo se projít. Vrátíte se k práci s úplně jinou náladou a energií.

Když pracuji z domova, stačí mi k rozproudění krve i úklid bytu. Pěkně se při tom zapotíte a ještě bude vaše obydlí jako ze škatulky.

7. Nedělejte deset věcí najednou

Všechny úkoly řešte postupně.

S tím vám pomůže i předem udělaný to-do-list, kde si ujasníte, co má prioritu a kolik času na jakou činnost budete potřebovat.

8. Zkuste NOT-to-do-list

Určitě máte něco, co vám čas a produktivitu bere.

Ujíždíte na nějaké hře nebo zlozvyku? Pokud ano a chcete něčeho dosáhnout, zkuste vašeho lupiče času také omezit.

Zkrátka si určete dny, kdy si do plánu na druhý den napíšete, že se té či oné aktivity zdržíte.

9. Rozlišujte důležité od nedůležitého

Soustřeďte se nejdříve na věci, které nemají odkladu a které určitě udělat musíte.

Pak teprve ty ostatní. A bez výjimek!

10. Udržujte se v dobré kondici

Produktivita jde ruku v ruce se zdravím.

Jezte ovoce a zeleninu plné vitamínů, pijte hodně vody, sportujte a nepřehánějte to s alkoholem.

Tolik.

11. Zapisujte si každý nový úkol

Mějte u sebe stále svůj to-do-list nebo mobilní aplikaci, do které si budete moci zaznamenat každý nově příchozí úkol pro lepší orientaci.

12. Ty sociální sítě!

Přiznejte se, kolik vám facebook, twitter, instagram a jiné legrace zaberou denně času.

Hrůza, že?

Pokud chcete opravdu něco udělat, vypněte je.

Stejně tak telefon. Hodinku bez něj vydržíte.

Facebook si projedete v tramvaji nebo při čekání na metro. Stejně vám vždycky ujede před nosem, žejo.

Mně taky.

13. To nejhorší nejdříve

Je na vašem seznamu něco, na co se vážně netěšíte?

Tak přesně po tom běžte nejdříve. Budete to mít z krku a celý den pak nebude vypadat tak hrozně.

14. Lepíky, kam se jen podíváš

Lepte si malé cedulky na lednici, do knížky, do diáře nebo kamkoliv často koukáte.

Klidně na kafe.

15. Zpomalte

Příliš stresu?

Někdy se zastavte a nechte si čas na zjištění problému a popřemýšlení o něm.

Ať se to nezdá, mnohdy se to rozhodně vyplatí. Zbrklosti většinou všechno pokazí.

16. Zkuste si změřit, jak dlouho co děláte

Někdy si z legrace zkuste změřit celý svůj den.

Kolik času strávíte u e-mailů, projíždění facebooku, psaní zpráv nebo procházení článků na internetu.

Z toho si vypracujte malou rešerši a sami uvidíte, kde je potřeba vaše aktivity trochu omezit.

17. Nasaďte sluchátka

Nalaďte si příjemnou inspirativní hudbu, u které se vám dobře pracuje.

Výhodu je možné spatřovat i ve faktu, že vás nebudou rušit kolegové nebo přátelé. Sami víte, jak neradi rušíte někoho, kdo má na sobě zrovna sluchátka.

18. Pravidelně uklízejte

Nejlépe se pracuje v uklizeném prostředí. Inspirovat se můžete i metodou Feng Shui.

Já třeba vždycky po probuzení musím ustlat. A nemůžu začít vařit, pokud není dokonale uklizená kuchyň.

19. Naučte se někdy říkat ne

Pokud máte milion práce, řekněte kolegovi, ať tuhle záležitost předá někomu jinému.

Chcete-li ráno něco důležitého udělat, tak prostě zdvořile odmítněte pozvání na dalšího panáka.

20. Pravidlo 3 minut

Za mě nejlepší pravidlo vůbec. Bez něj bych se nepohnula nikam.

Podle pravidla 3 minut bychom měli každý úkol, který trvá méně než 3 minuty udělat hned.

Představte si třeba krátkou odpověď na e-mail, objednání se k doktorovi, umytí nádobí nebo vybalení nákupu.

To totiž bývají věci, na které musíme dlouho myslet, že jsme je ještě neudělali, zbytečně nás straší v to-do-listu a přitom je máme za maximálně 3 minuty hotové. Tak to zkuste!

pravidlo-3-minut

21. Odpočívejte – vyplatí se to

Dopřejte si odpoledne krátkou kávu, u které prostě vypnete.

Popovídejte si s kamarády, protáhněte se. K práci se vrátíte čerstvější.

A víte, kdy je nejlepší čas na kávu?

22. Ohlédněte se v neděli zpět

Zkuste si po každém týdnu v hlavě projít, kolik jste toho zvládli a na základě jakého plánu. Pokud ze sebe budete mít dobrý pocit, děláte to konečně správně!

Pokud se budete alespoň trochu pozorovat a řídit se všemi radami, brzy vychytáte, jak řídit svůj čas efektivněji a výsledky se zaručeně dostaví!

A na závěr něco, co mě vážně pobavilo:

 

A už jste četli článek o tom, jak můžete být v životě šťastnější?

Sledujte na facebooku nebo instagramu, najdete tam motivaci na každý den!

Mějte se pěkně a cvičení zdar!

copy-of-sara

 

 

 

 

 

Fotografie: Bigstock

Počet komentářů: 2

  • 2.11.2016 at 9:52
    Permalink

    Díky Veru 😉 Tak držím palce, ať jste stále lepšími kamarády ;D A.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *