Kdyby mi někdo 2 lety řekl, že budu psát blog, tak mu rozhodně neuvěřím. A že bude mít tolik pravidelných čtenářů, už vůbec ne!

Než si stanovíme výzvy na rok 2017, povím vám, jak to vlastně všechno začalo.

Strávila jsem rok studiem a prací v Hamburgu, kde mi lidé z celého světa, které jsem tam potkala, otevřeli oči. Přijde mi, že Češi jsou někdy trochu zaprdlí, nejdou za svými sny naplno, stydí se nebo to prostě předčasně vzdají.

V Hamburgu jsem začala cvičit. Zamilovala jsem se do běhu, začala zdravě vařit a číst miliony článků a knih o zdravém životním stylu. Úplně mi to změnilo život. A neumíte si představit, jak skvěle jsem se cítila.

Když jsem se vrátila zpátky do Česka, věděla jsem, že si to nemůžu nechat pro sebe.

Že chci, aby to někdo zažil taky.

Rozhodla jsem se, že budu psát o tom, jak mi běh změnil život, jak suprové je zdravě vařit, jak si můžete plnit sny a hlavně dělat všechno pro to, abyste byli šťastní.

Co mi dalo 9 měsíců blogování

Upřímně. Když jsem na tomto blogu poprvé zveřejňovala článek, trochu se mi klepaly ruce. Bude to vůbec někdo číst? Bude to o něčem? (Haha zatímco tohle píšu, zrovna jedu po dálnici D1 a klepou se mi z toho ruce i tak, takže mě asi 9 měsíců blogování moc nezměnilo…) 😀

Byla jsem sama zvědavá, jestli to někoho zaujme a zda se blog dostane do světa.

A wow, dostali jste mě. Za těch pár měsíců mám tolik čtenářů a pozitivních reakcí, komentářů tady, na facebooku i instagramu, že mě to neuvěřitelně motivuje psát, sportovat a snažit se dál.

Ačkoliv mám spousty dalších aktivit (školu, práci, taneční skupinu) a lidí, kterým se chci věnovat, stejně si na psaní čas najdu a najít chci, ačkoliv někdy v dost kritickém čase a za kritických podmínek. (hrozně ta dálnice furt drncá!) 😀

Ale baví mě to tak, že si to neumíte ani představit.

cinka

Ale pojďme se podívat na to, co v uplynulém roce nejvíc bavilo vás:

Nejčtenější články roku 2016:

  1. 17 nejlepších Youtube videí pro cvičení doma – jsem na vás pyšná, že tak chcete cvičit. Můj nejčtenější článek obsahuje 17 videí, které si přímo v článku můžete pustit a cvičit z pohodlí domova.
  2. 19 nejlepších českých fitness blogů podle Fit & Fabulous – přiznejte se, že máte nejradši čísla a slovo “nejlepší”! Článek zahrnuje moje nejoblíbenější blogy, které ráda čtu a vždy mě něčím inspirují. Už brzy pro vás budu mít další sérii, tentokrát se ale zaměříme na jinou kategorii…
  3. Šikovný návod na super postavu pro ty, co nemají čas na fitko – upřímně nejsem příliš fanoušek chození do fitka (ačkoliv tam mívám pravidelné lekce tabaty), radši běhám venku, hraju tenis, cvičím doma nebo tančím. A tak jsem pro vás sepsala pár užitečných rad, jak se udržet fit i bez posilovny.
  4. Fitness Advent podle Andy: Buďte fit a nebojte se cukroví – článek o fitness adventní výzvě byl čtvrtý nejčtenější. Celý advent jste podle něj cvičili, a pokud ne, určitě se vám videa z tohoto článku ještě budou hodit.
  5. Nejzdravější tipy do kuchyně: Avokádo šestkrát jinak – asi také rádi vaříte zdravě. Avokádo je poslední dobou velmi oblíbenou potravinou a pomocníkem v kuchyni.

Nejoblíbenější videa roku 2016:

Pojďme se podívat, na která videa jste na facebooku nejradši koukali:

1) I workout Prague

Koncept I workout Prague vznikl úplně náhodou. Napadlo nás s mou kamarádkou z taneční skupiny, že světu ukážeme Prahu v trochu sportovním duchu. A myslím, že se nám to docela povedlo.

Heslo je Nebuďte líní, cvičit se dá všude! 😉

2) Cvičení na schodech

Pokud rádi cvičíte venku a chcete mít pěkný zadky, s chutí do toho!

3) Cvičení se ségrou

Nemáte moc času chodit cvičit a běhat kvůli dětem? Tak proč to nezkusit s nimi? 🙂

Nám to se sestřičkou docela šlo a několik cviků vymyslela úplně sama. Jen dávejte pozor na záda, někteří drobkové váží docela dost!

Jóga ve Stromovce

Máme za sebou super akci.

V září jsem uspořádala 4 lekce jógy v pražské Stromovce, na kterou vás dorazilo neskutečné množství. Udělali jste boží atmosféru, krásně jsme si zacvičili a můžu vám už teď prozradit, že mám na duben přichystanou další akci… Tak sledujte můj facebook, kde včas všechno zveřejním.

Z jógy máme pěknou fotogalerii, tak se mrkněte, ať se máte na co těšit. A nechybělo ani video z dílny mého skvělého kamaráda Standy Karkoszky:

Fitness advent – prosincová výzva

Ti nejšikovnější zvládli celou naší adventní výzvu. Byl to cvičící program na každý adventní den, který se jistě bude hodit i do dalších měsíců, já si ji velmi brzy zase zopakuji, protože takhle fit jsem na Vánoce ještě nikdy nebyla!

Moc vám děkuji za přízeň a podporu, sdílení videí a článků. Fakt si toho cením a z každé vaší reakce mám velkou radost.

vyzvy-na-rok-2017

Ale teď už mrkněme do budoucnosti. Protože v roce 2017 nás toho tady čeká hodně.

Výzvy na rok 2017

Před námi je další rok. Nové výzvy, nové cíle a spousta dobrodružství.

Ačkoliv se snažím nestanovovat si cíle vždy jen na začátku roku, stejně je to pro mě důležitý předěl, kdy hodnotím, co se mi povedlo a co nepovedlo.

Takže i já si stanovím některé obecné zásady, které bychom měli v roce 2017 dodržovat, udělám z toho takové DESATERO, které budu průběžně rozvádět do dalších motivačních článků tady na blogu.

1-pravidelny-pohyb

Pojďme se hýbat! Cvičit, běhat, posilovat. Je na vás, jakou formu zvolíte. Na co ale nesmíte zapomenout:

  • Pravidelnost. Nikdy neuvidíte výsledky, pokud nebudete něco dělat pravidelně. Tři návštěvy fitka vás nespasí. Já mám 3x týdně taneční trénink, 1x tenis, 2x chodím běhat a do toho pravidelně chodím do školy pěšky.
  • Každý sport se počítá. Neradi běháte? No neva. Běžte se projít, běžte místo kávy s kamarádkou na svižnou procházku. Nebo si zahrajte volejbal.
  • Zapomeňte na: “Když cvičím, můžu jíst cokoliv”. Takhle by to nešlo. Nemusíte držet úmorné diety, ale pohyb není zase úplně všechno.
  • Najděte si něco, u čeho vydržíte a co vás baví. Nemá smysl dělat něco, s čím se trápíte nebo vám to nesedí. Na světě je takové množství druhu pohybu, že se snad musí najít něco, co vás chytne.
  • Cvičte ve dvou. Nebo ve skupině. Můžete se vzájemně motivovat.

1-pravidelny-pohyb-3

Jak už jsem zmínila, nejsem přítelem žádných diet. Občas si jen určím období, kdy budu jíst méně sladkého, ale jinak se nijak neomezuji.

Co je ale důležité jsou tyto 3 věci:

  • Jíst přiměřeně. Co to je přiměřeně? Je to tolik, abyste ze sebe měli dobrý pocit. Nemuseli se od stolu doslova odvalit a mít výčitky svědomí. Každý přeci má určitou představu, co to je.
  • Jíst zdravě. Zařaďte do jídelníčku hlavně zeleninu, ryby, maso, oříšky a luštěniny. To ale rozhodně není všechno. Jezte klidně pečivo, k masu si dávejte přílohy, cukru v ovoci se nebojte a nezapomeňte na předchozí bod.
  • Nejíst úplné hlouposti. Každý občas zhřešíme. Ale bezmyšlenkovité sežrání celého talíře cukroví nebo návštěva mekáče o půlnoci z vás prostě fit člověka neudělá.

b-5c-c4-9bh-5c-_16156420_0ebb85875b6c0f8cf4fb67c56cbc8fef5293565d

1-pravidelny-pohyb-4

Pijte hodně vody. Hlavně v létě a po sportu.

To nejlepší, co můžete pít:

  • obyčejná voda
  • čaje (oblíbené jsou zelené)
  • pro sportovce klidně ionťáky

1-pravidelny-pohyb-5

To se mi řekne, žejo.

Možná si říkáte, jak to proboha máte udělat. Život nám každý den pod nohy hází klacky, každou chvíli nás něco rozhodí, někdo nás naštve nebo se něco zlého stane.

Zkuste ale ze svého života vycucat úplné maximum. Rozhodně to jde. Ale musíte se snažit.

Abych vás malinko navedla, zkuste si přečíst tento článek. Najdete tam moje tajné tipy na to, jak můžete být v životě šťastnější a nepotřebujete k tomu mnoho.

Buďte pozitivní. Lidi vás budou mít radši.

1-pravidelny-pohyb-6

Bez pravidelného režimu to taky úplně nepůjde.

Ačkoliv mi to taky ne vždy vyjde, snažím se:

  • Chodit brzo spát.
  • Ráno brzo vstávat.
  • Jíst každý den přibližně ve stejnou dobu.
  • Každý den se aspoň půl hodiny hýbat.

1-pravidelny-pohyb-7

Nezapomeňte občas zastavit. Tělo potřebuje občas jak psychickou, tak fyzickou pauzu.

Někdy mám dny, kdy jsem úplně zbytečná. A není to od věci. O to víc mám pak chuť něco dělat a snažit se.

1-pravidelny-pohyb-8

U jídla i pití byste měli přemýšlet.

Jak na to?

  • Čtěte obaly výrobků. Občas byste koukali, co do sebe ládujeme. Čím krmíme své děti. Některé 100% džusy rozhodně nejsou z ovoce a rádoby zdravé müsli tyčinky většinou také ne.
  • Než zhřešíte, zamyslete se. Před každým poddáním se sladkému kusu dortu se zamyslete, zda vám to stojí za to. Není lepší odolat a mít pak ze sebe parádní pocit? Než si užít 5 minut sladké chuti dortu a pak mít výčitky až do večera?

1-pravidelny-pohyb-9

I já se ráda napiju, nemyslete si.

Ale nic se nemá přehánět. Když už někde alkohol pijete, prokládejte ho vodou.

A nenechte se dovést do stádia opileckého hladu. To jsme pak schopní sníst cokoliv a ráno z toho úplně nadšení nejsme, že?

1-pravidelny-pohyb-10

Pokud se cvičením začínáte, tak nečekejte zázraky hned.

Uvidíte možná pokroky, ale počkejte si na ty pořádné nějakou dobu, abyste nebyli zklamaní z výsledku.

Myslím, že 3 měsíce jsou akorát, abyste se rozhodli, zda pro vás ten či onen životní styl má smysl. A pokud jste to vydrželi 3 měsíce, tak už je velmi pravděpodobné, že to zvládnete i další tři.

A pak? Pak už tomu propadnete. Jako já.

1-pravidelny-pohyb-11

Vaše tělo je úplně jiné než tělo kohokoliv jiného.

Pokud si vytyčíte nějaký cíl a srovnávejte se jen se svým minulým já, nikdy s někým jiným. Motivujte se na základě svých výsledků a svých cílů.

Jen tak vypadá zdravá motivace.

Tak co, zvládneme to?

Já myslím, že jo.

V tomto roce pro vás chystám velké množství motivačních článků, fitness výzev a workout videí. Tak zůstaňte se mnou!

Přeji vám krásný rok 2017 plný sportu, úsměvů a radosti.

Díky, že mě čtete!

copy-of-sara

Počet komentářů: 2

  • 1.1.2017 at 21:24
    Permalink

    Super článek, i po vánoční výzvě se ráda vracím k odcvičeným videím :-). Krásný nový rok přeji :-).

    Reply
    • 2.1.2017 at 17:08
      Permalink

      To je super, já to plánuji taky jet celé znova! 🙂 Taky přeju, ať to cvičí 😉 A.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *