Zamýšleli jste se někdy nad tím, kolik kávy byste měli denně maximálně vypít? Z jaké barvy hrnku vám bude nejvíce chutnat? V jakou denní dobu je nejlepší kávu pít? A slyšeli jste už někdy o coffee nap?

Vědci to za vás naštěstí všechno zjistili:

1. Kolik kofeinu už je moc?

Všeobecně se nedoporučuje nadměrné množství kofeinu.

Kolik šálků tak za den zvládnete? Tři nebo čtyři?

Vědci nás uklidňují, že pokud nevypijete denně více než čtyři šálky espressa, je pro vaše tělo káva prospěšná.

Pomáhá správnému metabolismu, zahání únavu, snižuje riziko vzniku diabetu a chrání cévy proti zánětu.

Každý člověk ale samozřejmě reaguje na kofein jinak. Citlivější bude člověk s nižší váhou, který kávu často nepije. Dalším ovlivňujícím faktorem jsou i vaše stravovací návyky. Pokud si ke kávě dáte tabulku čokolády a to celé zapijete energy drinkem, asi to nebude úplně ono.

2. Ovlivní barva hrnku hořkost?

Vědci přišli také na to, že káva z bílého hrníčku nám připadá více hořká.

Jak je to možné?

Takovou představu vytváří kontrast mezi bílou barvou hrnku a tmavou barvou kávy. Vypadá pak hořce a automaticky nám tak i chutná. Jen si to zkuste!

Naopak káva v průhledném nebo barevném hrníčku se nám bude zdát sladší. V hlavě máme nějakým způsobem zafixováno, že klasické hořké espresso se podává v bílých šálcích, a proto z nich pravým milovníkům kávy chutná nejvíce.

3. V jaké teplotě servírovat kávu?

Správné espresso má mít teplotu 90°C. Taky je malinké, takže vám hodně rychle chladne.

Naopak cappuccino by se mělo servírovat tak, abyste se mohli rovnou napít. Teplota by se měla pohybovat kolem 60 – 70°C.

coffee-956225_1920

4. Žádnou kávu hned po probuzení!

První kávu byste si měli dát nejdříve dvě hodiny po probuzení, nejlépe mezi 9:30 a 11:00. Ráno má vaše tělo dostatečné množství energie z vylučovaného kortizolu a kofein navíc už proto nepotřebuje.

Stejně tak není dobré pít kávu hned po obědě. Počkejte, až vám slehne, a další hrnek si vychutnejte kolem druhé, třetí hodiny.

A víte vůbec, kdy je ten správný čas na šálek kávy?

5. Coffee nap

Coffee nap, neboli kávový šlofík.

Počkat.

Káva a šlofík? Že to zní dohromady jako podivná kombinace?

Naopak! Když vše správně načasujete, užijete si ten neproduktivnější a časově nejúspornější odpočinek vůbec.

A jak to funguje?

Než kofein na vaše tělo začne působit, trvá to přibližně 20 minut. Proto si hned po vypití kávy dopřejte 15 minutový šlofík. Nařiďte si nejlépe budíček a uvidíte, jak se vám s jeho zadrnčením bude dobře vstávat!

 

Zkuste si lišácký trik s coffee nap taky a napište nám, jak to dopadlo a jestli se vám pěkně vstávalo!

animal-967657_1920

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *