Článek byl sepsán v milé spolupráci se střediskem Zillertal

Před pár dny jsem se vrátila z 5denní dovči v Zillertalu, kam mě pozvalo moje nejoblíbenější středisko, a s nabídkou jsem neváhala ani minutu.

Slíbila jsem v Zillertalu, že vám o středisku něco povím, ale abych vám nedala jen cestovatelské tipy, dozvíte se ode mě dnes i užitečné tipy, jak zůstat na dovolené fit a nedojet domů s výčitkami, že jste zase přibrali.

Dnešní článek tak bude nejen o tom, jak v Zillertalu bylo a jak si můžete dovolenou užít aktivně, zdravě a s dobrým pocitem.

Zillertal – ráj na zemi aneb co nesmíte vynechat

Zillertal je jedno z nejrozsáhlejších lyžařských středisek, takže jsme každý den lyžovali někde jinde. Na webu mají interaktivní mapku, která vždycky ukazuje, které lanovky jsou otevřené (a nám se to v době vysokého nebezpečí lavin fakt hodilo!!).

O kvalitě sjezdovek a lanovek v Alpách obecně se asi nemusíme vůbec bavit. Skvěle upravený, nádherné kopce, moderní vybavení a upřímně, cenově se to od Krkonoš zas tak neliší, což fakt nechápu. Asi nejvíc mě bavilo středisko Hochfügen, přestože je Hochzillertal-Kaltenbach asi známější a navštěvovanější.

V rámci jedné permice máte přístup na Hintertux, kam jsme se kvůli lavinám ale nedostali. Jednou už jsem tam ale byla a fakt to stálo za to!

 

Kde se kvalitně posilnit?

Teď ale jedna důležitá věc. Jídlo! 

Na sjezdovkách mi většinou vadí, že jsou plné takových těch jídelen, kde vám na tácek kydnou gulaschsuppe s bílou houskou nebo wurst s chlebem. Nejde mi ani tak o to, že to není úplně zdravé, ale o kvalitu potravin a způsobu servírování.

V Zillertalu jsme ale objevili skvělá místa, kde bylo neuvěřitelně dobré a kvalitné jídlo. Asi jsem dodneška špatně hledala, ale netušila jsem, že si můžu na sjezdovce dát boží cappuccino a druhej nejlepší burger svého života!

Za prvé to byla Kristal Hütte, která mě dostala nejen prostředím, ale hlavně jídlem a výhledem! Druhou byla Schneekarhütte, která je na úvodní fotce.

 

Co v Zillertal dělat, když nechcete jen sjezdovat

Jeden den jsme měli tak hrozné počasí, že se na lyže prostě jít nevyplatilo, to bychom se jen trápili.

Během dovči ale můžete jít:

  • na běžky (doporučené trasy najdete tady)
  • na sáňky (dráha má 7 kiláků a mají i český web)
  • na procházku z Mayerhofen do Hippachu podél řeky (v Hippachu jsme si dali kafíčko a croissant v jedné malé kavárničce a bylo to skvělé!)

 

7 tipů na dovolenou bez výčitek

Dovolená je pro mnoho lidí čas, kdy si odpočinou, vykašlou se na cvičení, sport nebo jiný pohyb a především na zdravou stravu. Určitě je fajn, že si dáte pohov od běžného režimu, fajn už ale určitě není, pokud se vrátíte z dovči s několika kily navíc – a tudíž i špatnou náladou, výčitkami nebo pocitem studu.

1. Každý den aspoň nějaký pohyb

Pokud lyžujete, běžkujete nebo se jdete projít, je to super! Pokud ale letíte k moři nebo navštěvujete nějaké město, zkuste být každý den v pohybu. U moře si zaplavte, ve městě se projděte nebo si před snídaní zacvičte jógu.

Můžete i Coffee Yogu, tu si dávám na každé dovolené!

 

2. Vlastní svačinky

Na dovolené si dopřáváme hotelové snídaně, oběd na sjezdovce, večeře v restauraci na pláži a co si budeme povídat, úplně zdravé většinou nejsou. Ale to k dovolené patří.

Zkuste proto alespoň svačinky dělat ve vlastní režii. Doplňujte zeleninu, ovoce, zkuste nějaké mléčné výrobky, ale nekupujte si nic venku za pochodu, bývají to obvykle takové ty nouzovky, které nám pak dělají výčitky.

 

3. Nic se nemá přehánět

Občas mi chodí spousta dotazů, co a jak máte cvičit, když jedete na dovolenou nebo vám přijede návštěva? Jestli můžete s výzvou nebo plánem na pár dní přestat.

Pokud máte na cvičení prostor, občas si nějaké video klidně pusťte, rozhodně se ale nic nestane, když si dáte od cvičení pohov a na dovolené zvolíte úplně jiný druh pohybu nebo odreagování.

Od toho je to dovolená. Odpočívejte, nabírejte sílu a zvolněte.

 

4. Vínko ano, ale…

Mnoho z nás má dovolenou spojenou s lehkým popíjením. Bez obalu vám přiznám, že já, fitness ikonka programu FITFAB Strong si na každé dovolené dám skoro každý večer pár skleniček vína nebo piva a hlavu si z toho nelámu.

Zdravé to není ani v nejmenším, proto opatrně na množství a bolehlav druhý den. Pokud víte, že je vám po alkoholu dobře a ráno normálně fungujete, tak si prostě dejte. Pokud se ale i na dovolené trápíte s kocovinou, zvážila bych, zda vám to stojí za to.

 

5. Dovolená není sněz, co můžeš

Programy all inclusive nás často svádí k tomu, abychom toho snědli co nejvíc a využili toho, že tam to jídlo je. Zvlášť Češi jsou pověstní tím, že se na hotelových snídaních přejí tak, aby byli dlouho sytí a občas si v ubrousku ještě odnesou zákuseček na později.

Zkuste se najíst tak, abyste se od stalo nevalili a div vám nebylo špatně. Přesně takhle vzniká ten nespokojený pocit přeplnění a výčitek.

 

6. Myslete na pitný režim

S tímhle mám sama problém. Během sjezdování hrozně málo piju, a pak mě někdy večer bolí hlava. Obzvlášť v zimě je pitný režim důležitý, protože tak nějak přirozeně nemáme tolik žízeň jako v létě, ale tekutiny potřebujeme zrovna tak.

Existují na to i některé super aplikace v mobilu (My Water Balance, Aqualert, Water Time), já ji mám ve svých hodinkách a každou hodinu mi připomíná, abych se prošla a napila.

 

7. Plánujte

Tento tip bych doporučila snad úplně ve všem. V práci, ve cvičení, na dovolené. Pokud si každý den naplánujete stravu, cvičení i povinnosti, celý den bude mít řád a večer budete spokojenější.

Na dovolenou si dopředu naplánujte všechny aktivity, zjistěte si o nich co nejvíce, ať vás nic nepřekvapí. Do auta si na cestu připravte svačinky, ať se nemusíte tláskat bagetami na benzince. Do batůžku si přibalte jablko, banán, napečenou tyčinku nebo obložený chlebík.

 

 

A do komentářů mi dejte vědět, kam se chystáte na hory! 🙂

Díky, že mě čtete a díky Zillertalu, že mě vzalo na výlet!

Už mě sledujete na Instagramu @andy.fitfab?

Počet komentářů: 2

  • 25.1.2019 at 17:33
    Permalink

    Ahoj všichni! S Zillertalem a okolím mám podobnou zimní zkušenost jako Andy. Byli jsme na Hintertuxu lyžovat. Ta kvalita sjezdovek, výhled a atmosféra prostě stojí za to. Druhá zkušenost je letní. Pracovala jsem dva měsíce na Rastkogelhütte nad Hippachem a musím říct, že to byla nádhera! V polední pauze jsem chodívala běhat po horách a natrénovala jsem tam na maraton. 💪 Jo a sníh jsme měli taky. Na konci srpna 😂🙈

    Reply
  • 27.1.2019 at 13:39
    Permalink

    Hezký článek, díky. Vyrážíme do Jeseníků.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *