Buď FIT,  Jak se cítit líp

Jak moc zdraví a spokojení vlastně ve skutečnosti jste?

Jak být spokojený?

Napadlo vás už někdy, proč jste někdy úplně vysílení, bez energie a bez pocitu štěstí?

Spokojený a zdravý život není jen o fyzickém zdraví.

Tělo je úzce spojeno s myslí a chová se podle toho, jak se cítíte. Můžete dodržovat nejlepší tipy na zdravé stravování, cvičit tak, že to pocítí každý sval v těle, chodit od rána do večera do práce, starat se o rodinu a barák, ale nebudete šťastní.

Vstáváte s velkými obtížemi? Netěšíte se do práce?

To je škoda.

Dá se s tím mnoho udělat. Všechno je jen na vás.

A já vám poradím, jak být spokojenější a šťastnější.

miluju-spanek (1)

 

Pokud jste v příliš velkém stresu, vaše tělo na to reaguje. Vyvede vás z rovnováhy a nastaví se do jakési obranné pozice. Nejen, že nebudete v celkové psychické pohodě, ale zeslabíte svou imunitu.

Ať už jde o příliš přísné diety, nekonečné cvičení do úplného vysílení nebo minimum spánku. Tělo si zaslouží lepší péči. A vy byste měli udělat vše pro to, abyste se cítili dobře.

Protože na tom záleží nejvíc.

Vaše zdraví není jen o cvičení a zdravé stravě.

Je to o vyrovnávání stresu, sociální interakci, spánku a pozor, o sexu. Tyto čtyři faktory hrají největší roli ve vašem životě, ať se vám to zdá nebo ne.

Jsou nejlepšími pomocníky pro hormonální rovnováhu, zdraví, psychickou pohodu a hlavně štěstí.

 

mejte-se-radi

 

1. Spánek

Proč je důležitý?

Tělo spánek potřebuje pro regeneraci. Bez dostatečného odpočinku nemůže správně fungovat, bude spíše na nějakém modu přežití. Bez spánku nebudete mít energii. Budete pomalí, unavení a podráždění.

Není lepší někdy jít spát dříve, než ještě další hodinu unaveně pracovat? Ráno budete čerstvější. Vyspaní. Spokojenější.

Musíte dát tělu příležitost vypnout. Na dost dlouhou dobu. V klidném a kvalitním prostředí na spaní.

Kolik hodin potřebujete?

Obecně se říká, že spánek má trvat alespoň 7 hodin, ideálně 8 hodin. Každý člověk je ale originál a každému vyhovuje něco jiného. Někdo potřebuje spát více, někomu stačí o hodinku méně. Zvyknete si.

Důležité podle mého je, abyste si položili otázku, jestli potřebujete vstávat s budíkem nebo ne?

Pokud vstáváte těžko, budík vás sotva probudí, vylézáte z postele deset minut kousek po kousku a u toho naštvaně mručíte, něco asi bude špatně a troufám si říct, že zrovna vyspaní nejste.

Vyspěte se tak, aby se vám ráno vstávalo lépe. Neříkám, že musíte nutně vyskočit z postele a začít cvičit. Ale už to, jakým způsobem vstáváte, ovlivní celý váš den.

Choďte spát dříve. Vážně. Slibuju, že změnu pocítíte již po pár dnech.

Jak to udělat?

Pokud máte se vstáváním vážně velký problém, začněte pomalu polehoučku. To znamená jít spát klidně jen o 15 minut dřív. Druhý den o 30 minut. A za týden můžete zvládnout každý večer usnout o hodinu dříve.

A že je ta hodina spánku důležitá!

Třeba se z vás stane ranní ptáče. Co cvičení ráno? O tom už jsem vám taky napsala článek s tipy, jak si na cvičení ráno zvyknout a začít ho mít rád.

Ne vyspávat ráno, ale chodit dříve spát.

Zdravý a dostatečný spánek není o tom déle vyspávat ráno. Je to o tom chodit dříve spát. Jen takhle se budete cítit lépe a fit.

Pokud nemáte normální spací režim, začněte alespoň chodit spát a vstávat pravidelně ve stejnou dobu. Na to si tělo zvykne a bude váš zvláštní režim zvládat lépe.

 

sex prioritou

 

2. Sex

Proč je důležitý?

Tolik benefitů nemá ani cvičení. Sex je úžasný po fyzické i psychické stránce.

Nejen, že při něm spálíte velké množství kalorií (uvádí se až 200 kcal za 15 minut, ale je to samozřejmě velmi individuální), ale je i prospěšný pro vaše zdraví.

Je výbornou prevencí infarktu a nemocí srdce, zlepší imunitu a posílí svaly. Navíc po něm budete spát jako miminko. Budete příjemně unavení a uvolnění.

Nejlepším uvolněním od stresu je právě orgasmus. Mozek na chvíli naprosto vypne, aby mohl vyplavovat endorfiny. Zvýší se vám krevní tlak a okysličí mozkové buňky.

Pokud v sobě dusíte nějaké trauma, smutek nebo stres, je sex v danou chvíli asi nejlepší řešení. On je teda řešením i na spoustu jiných situací. Budete po něm mít krásně čistou hlavu. Je to jako takové fitko na mozek.

Takže jak často?

Není to jako se cvičením. Není nutné sex provozovat v přesně stanoveném množství za týden.

Mějte sex zkrátka kdykoliv to půjde. Myslím, že partner to jenom uvítá. Nejen, že to prospěje vám, ale i vašemu vztahu.

Nemáte partnera?

Žádnej stres. Zvládnete se sami obléct nebo si vyčistit zuby?

Tak zvládnete sami i tohle.

 

věnujete se sami sobě

 

3. Žít bez stresu

Proč je důležité žít bez stresu?

Asi nemusím dlouho rozebírat, že život plný stresu není zdravý pro vás, ani ideální pro vaše okolí.

Stres se pojí s únavou a depresí. Trpí tím i vaše tělo, protože stres vysušuje kůži, vlasy a ničí třeba i nehty.

Věnujete si pozornost?

Zamysleli jste se někdy nad tím, jestli svému tělu a duši poskytujete dostatečnou péči? Pokud jste pracovně i v rodinném životě těžce vytížení, zkuste si najít alespoň 1 hodinu týdně a věnovat ji jen a jen sobě.

Zkuste úplně zastavit tok myšlenek.

Vypnout.

Zapomenout na chvilku úplně na všechno.

Nejen, že budete potom čerstvější, ale myšlenky si lépe protřídíte a na problémy se pak podíváte s novou a čistou myslí.

Jak na to?

Někdo chodí na jógu. Já ji mohu jen doporučit. Nebo zkuste pilates.

Pomůže vám třeba i sport. Týmové hry nebo sauna. Já ale raději volím klidnější varianty. Při těch si odpočinete, ale zároveň protáhnete a celkově vás jógové prostředí donutí vypnout a soustředit jen na sebe.

Zajděte si na masáž. Tam vás budou hýčkat. Je moc zdravá a budete po ní jako znovuzrození.

Zjistěte, co vám způsobuje stres

Zkuste se zamyslet a vymyslet tři věci, o kterých si myslíte, že vám způsobují náročnější týden. Může to být nepříjemný kolega v práci, tchýně nebo parkování před obchoďákem.

Uvědomte si, jak na nepříjemné situace reagujete a zkuste přístup změnit. Buďte usměvaví. Neztrácejte dobrou náladu. Vrátí se vám to, to si můžete být jistí.

 

kontakt s různými lidmi

 

4. Sociální interakce

Proč je důležitá?

V době sociálních sítí je to s osobní komunikací trochu těžké. Vytváření pozitivních interakcí mezi lidmi v našem okolí z vás udělá lepšího člověka.

Vzpomeňte si, kdy vám udělal hezký den prodavač, který vám pochválil úsměv nebo řidič, který počkal, až doběhnete autobus.

Buďte taky takoví. Dělejte dobré skutky a usmívejte se na lidi. Budete ze sebe mít super pocit. A příště zase někdo pomůže vám.

Prodavač, kterého každý den obdaříte úsměvem a milým slovem, vám jednoho dne odpustí dvě chybějící korunky. I nepříjemný kolega, za kterého vezmete směnu, vám to jindy také vynahradí. Pozvěte kamaráda na kávu. Nebo pívo.

Máte každý den aspoň 3 různé sociální interakce?

Ať už jste introvert nebo extrovert, měli byste si denně popovídat alespoň se 3 různými lidmi:

1) Buďte v kontaktu s někým z rodiny nebo s blízkým kamarádem.

2) Pokecejte si s někým cizím, prodavačem, s děckem v čekárně u doktora nebo s babičkou na zastávce.

3) Mluvte s lidmi, kteří vás štvou. Třeba si najdete přeci jen něco společného a nebudete v sobě dusit nesympatie nebo dokonce nenávist. V každém se dá najít něco pozitivního. Jen to musíte zkusit hledat.

Nebojte se dávat najevo emoce.

Nebojte se být malinko sobečtí a čas od času se věnovat jen sobě.

Buďte všímaví. Usmívejte se.

A žijte naplno.

6 komentářů

  • Klarissa

    To je skvělý, tenhle článek se ti fakt povedl a hlavně se mi líbí, že se moc nevyhýbáš žádnýmu tabu, protože u spousty blogerek mi připadá, že jim sex připadá jako sprosté slovo nebo se bojí, že by mohly čtenáře třeba nějak urazit, kdyby se o něm zmínily. Mimochodem dnes jsem narazila na tvůj blog a postupně ho celý projíždím a fakt palec hore, máš to tu super 🙂

  • Lucie

    Pěkný článek 🙂 Měla bych zapracovat na těch 3 interakcích denně. Některé dny jsem jen zalezlá s prací u počítače a celý den s nikým krom přítele nepromluvím. Pak jsou zase dny, kdy mám 3 schůzky za sebou a jsem z toho vyčerpaná s hlavou jako balon. Budu se snažit to trochu vybalancovat. 🙂

    • Fit & Fabulous

      Luci, díky, to je určitě potřeba, já po náročném dni většinou vyčístím hlavu na józe nebo se zavřu do pokoje a v klidu si čtu. Hlavně žádné sociální sítě! 😀

  • Lucie

    Měla bych zapracovat na četnosti sexu a na sociálních interakcích. Doma se třemi dětmi se sex scvrkl na 1x měsíčně a sociální interakce zahrnují pokřikování na sebe s kamarádkou na hřišti při běhání za dětmi. Případně večerní / noční pokec na messengeru pokud ani jedna z nás neusne s dětmi.

    • Fit & Fabulous

      To má dvě roviny a určitě bys měla, co to jen se třema dětmi půjde. V prvním případě, nejenom, že bude partner rád, ale v druhém případě se možná připravuješ o zajímavý život tam venku, pokud čas trávíš s jedním člověkem na hřišti a messengeru, a pravděpodobně se bavíte pořád o tom samém a řešíte ty samé věci 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *